Article dans le journal



-   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -   -


Výstava: koláže Gábiny

Dvě setkání poznamenaly životní dráhu této mladé Pražačky: s Curtisem Jonesem a s Nicolasem Cesbronem. Vystavuje v  Galerii Soixante-Adada do 28. října.

Výstava, která je prezentována v Galerii Soixante-Adada od 18. do 28. října je především příběhem setkání. Nejdříve Gábina, mladá Pražačka studuje ekonomii. Se svým přítelem Pavlem potkává jednoho dne Curtise Jonese - umělce, tanečníka, jazzového hudebníka, herce, režiséra, zesnulého v roce 2009.

"Bylo to v roce 1994 a toto setkání změnilo můj život"  vzpomíná Gábina, která vystavuje své Koláže & Linie v Galerii Soixante-Adada. V Praze, která po pádu komunistického režimu bují životem, lidé objevují svobodu a Gábina doprovází Curtise Jonese. Nejdříve ho líčí, pak vytváří kostýmy a dekorace na jeho vystoupení. "Curtis mi dal pocit svobody, naučil mě dovést myšlenku až ke svému zhmotnění" říká.

O trochu později je zde další setkání  - s Nicolasem Cesbronem, přítelem a komplicem Curtise Jonese. Krok za krokem, Gábina se vydává na svojí cestu. V roce 2003 si v Praze pronajíma ateliér.
"Nejdříve jsem začala pracovat s dřevěnými tyčkami, vytvářela jsem tří-dimenzionální objekty. Pak jsem měla období, kdy jsem dělala linie - jakési spojení na plátně. Některé z nich zde také vystavuji"

Imaginární svět
Gábina bude vystavovat v Saint-Denis především koláže. Samozřejmě na pozvání Nicolase Cesbrona. "Je to její první výstava. Znám jí již dlouho, byl jsem u ní v ateliéru. Je opravdu připravená na vystavování" říká. "Pro mě jsou koláže kousky života, každý den, který probíhá je kouskem na naší celkové koláži života"

Používá stránky z časopisu National Geographic. "Fotky jsou moc pěkné a jsou z celého světa. Používám je, abych vytvořila můj vlastní imaginární svět". Gábina představí v Adada asi 40 děl. Na její díla se můžeme dívat z dálky - v jejich celku, nebo zblízka a objevovat několikanásobné detaily.

Doprovázet výstavu budou zvuky a hudba od Pavla, jejího přítele, který se stal DJ. On také byl silně poznamenán Curtisem Jonesem. Curtis často přijížděl na Saint-Denis, vzpomeňme si na jeho úžasnou interpretaci Tanec světlušek během výstavy Nicolase Cesbrona 'Z nebeského lesa'  v karmelitánské kapli v roce 2007. Kruh je uzavřen. Nebo spíše dolepen? 

Koláže & Linie od 18. do 28. října v Galerii Soixante-Adada
Vernisáž ve čtvrtek 18. října v 18 hodin s vystoupením tanečnice Sandrine Buring.